Blokada kont CS:GO
Około 40 graczy Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) na platformie Steam zostało zablokowanych za rzekome handlowanie na stronach do hazardu. Blokady skutkowały utratą skórek o łącznej wartości ponad 2 milionów dolarów. Czy technologia NFT mogłaby zapobiec takim sytuacjom?
Kontrowersje wokół skórek CS:GO
CS:GO to jedna z najpopularniejszych gier na Steam, z milionami aktywnych graczy. Gra ta napędza też powiązany ze sobą rynek hazardowy z wykorzystaniem skórek do przedmiotów w grze, który okazuje się być nielegalny. Co ciekawe, twórca gry - Valve, zakazał działań hazardowych dopiero w maju tego roku, ponad dekadę po premierze gry.
Powód blokady
Zablokowane konta były powiązane z platformą CSGORoll, stroną umożliwiającą graczom wymianę skórek. Jest to również miejsce, które oferuje gry hazardowe oparte na CS:GO, zasilane przez zdecentralizowaną aplikację zbudowaną na blockchainie EOS.
Czy NFT mogą być rozwiązaniem?
Zwolennicy Web3 argumentują, że technologia NFT mogłaby rozwiązać takie problemy. Gdyby skórki CS:GO były NFT-kami, które mogą reprezentować przedmioty w grze i być swobodnie wymieniane na różnych rynkach, właściciele skórek mieliby pełną kontrolę nad swoimi aktywami. Nawet jeśli Valve zbanowałoby ich w CS:GO, wciąż mogliby sprzedawać lub wymieniać przedmioty.
Własność w wirtualnym świecie
Obecnie, "właściciele" skórek CS:GO tak naprawdę niczego nie posiadają - zwłaszcza jeśli Valve nie chce, aby tak było. Podobnie jak w innych popularnych grach, takich jak Fortnite czy Roblox, skórki CS:GO są związane z konkretną grą i nie mają zastosowania poza ekosystemem Valve. Czy NFT może to zmienić? Potencjalnie tak. Niestety póki co gracze CS:GO pozostają zdani na kaprysy giganta gier komputerowych.